Lansare program de finanțare pentru digitalizarea IMM
Lansare program de finanțare pentru digitalizarea IMM – uri in prima jumătate a anul 2022
In prima jumătate a acestui an, se estimează lansarea liniei de finanțare Digitalizarea IMM-urilor, ce are ca obiectiv specific creșterea contribuției sectorului TIC pentru competitivitatea economica. Apelul de proiecte are ca scop digitalizarea IMM din alte sectoare de activitate decât TIC si creșterea competitivității IMM și dinamizarea sectorului TIC.
Valoarea maximă a finanțării nerambursabile acordate pe aplicație IMM-urilor in calitate de beneficiari finali ai ajutorului de minimis este de 100.000 euro, echivalentul a 487.210 lei la cursul valutar INFOREURO pentru luna octombrie de 1 EURO = 4,8721lei),
Valoarea minimă a finanțării nerambursabile acordate pe aplicație de proiect IMM-urilor in calitate de beneficiari ai ajutorului de minimis este de 30.000 euro, echivalentul a 146.163 lei, la cursul valutar INFOREURO pentru luna octombrie de 1 EURO =4,8721lei).
Intensitatea finanțării nerambursabile este de 90% din valoarea eligibilă a proiectului.
Durata maxima de implementarea este de 9 luni, inclusiv realizarea cheltuielilor si depunerea cerințelor de rambursare, iar perioada de monitorizare a durabilității proiectului este de 3 ani de la închiderea implementări acestuia.
Tipurile de cheltuielii ce pot fi decontate prin aceasta sursa de finanțare sunt:
a) Cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, dispozitive și echipamente aferente (inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune), justificate din punct de vedere al implementării aplicației de proiect. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin aplicația de proiect;
b) Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN necesară pentru implementarea aplicației de proiect;
c) Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării aplicației de proiect, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
d) Cheltuieli aferente achiziționării/realizării unui website de prezentare a companiei;
e) Cheltuieli aferente închirierii unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național de domenii “.ro”;
f) Cheltuieli aferente închirierii soluției de semnătură electronică;
g) Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
h) Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor IT pentru comerțul electronic;
i) Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii aplicației de proiect propusă spre finanțare și/sau managementul aplicației de proiect (inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării aplicației de proiect);
j) Cheltuieli aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/ achiziționate și cel care va asigura mentenanța;
k) Cheltuieli de achiziție a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naționale în domeniul financiar-contabil) și tehnică (din perspectiva corespondenței rezultatului aplicației de proiect cu aplicația de finanțare și obiectivele POC).
Condițiile de participare la competiția de selecție a proiectelor sunt următoarele si trebuie respectate cumulativ:
a. sunt înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
b. desfășoară activități în alte sectoare decât – consulta aici lista codurilor CAEN neeligibile.
c. se încadrează în una din categoriile: microîntreprindere, întreprindere mică, întreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finanțare și la data semnării contractului de finanțare;
d. nu înregistrează obligații bugetare nete (diferența dintre obligațiile de plată restante la buget și sumele de recuperat de la buget):
• mai mari de 1/12 din obligațiile datorate în ultimele 12 luni – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală;
• mai mari de 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de către autoritățile publice locale;
e. nu a fost găsit vinovat, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, pentru comiterea unei fraude/ infracțiuni referitoare obținerea și utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naționale aferente acestora, în conformitate cu prevederile Codului Penal aprobat prin Legea nr. 286/2009, cu modificările și completările ulterioare;
f. nu a mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, în ultimii 5 ani, sau nu derulează proiecte finanțate în prezent, parțial sau în totalitate, din alte surse publice, pentru aceleași activități, în cadrul unor proiecte similare cu cel ce constituie obiectul Cererii de finanțare, derulate în ultimii 5 ani;
g. sunt direct responsabile de pregătirea, realizarea și managementul proiectului și nu acționează ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanțat și este responsabil pentru asigurarea sustenabilității rezultatelor proiectului;
h. nu intră în categoria de „întreprindere aflată în dificultate”;
i. nu se află în stare de insolvență, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale;
j. se angajează să asigure din surse proprii valoarea cheltuielilor neeligibile și a celor conexe, precum și valoarea cofinanțării de minim 10% din bugetul eligibil al proiectului;
k. nu fac obiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene, privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal și incompatibil cu piața comună, sau, în cazul în care solicitantul a făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta trebuie să fi fost deja executată și ajutorul integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferentă;
l. reprezentantul legal nu a fost condamnat printr-o hotărâre cu valoare de res judicata pentru un delict legat de conduita sa profesională, pentru fraudă, corupție, participare la o organizație criminală sau la orice alte activități ilegale în detrimentul intereselor financiare ale Uniunii Europene;
m. nu este subiectul unui conflict de interese, definit în conformitate cu prevederile naționale/ comunitare în vigoare, sau se află într-o situație care are sau poate avea ca efect compromiterea obiectivității și imparțialității procesului de evaluare selecție, contractare și implementare a proiectului;
n. nu se află în situația de a încerca/ de a fi încercat să obțină informații confidențiale sau să influențeze comisiile de evaluare şi selecție sau Autoritatea de Management/ Organismul Intermediar/administratorul schemei pe parcursul procesului de evaluare și selecție a prezentului apel de proiecte sau a altor apeluri de proiecte derulate în cadrul programelor cu finanțare europeană.
o. reprezentantul legal nu este subiectul unui conflict de interese;
p. reprezentantul legal nu este vinovat de inducerea gravă în eroare a ADR/OIPSI/AMPOC prin furnizarea de informații incorecte în cursul participării la cererea de propuneri de proiecte;
q. au sediul social și implementarea proiectului se realizează în regiunea de dezvoltare în care depun proiectul;
r. beneficiarul ajutorului de minimis trebuie să nu desfășoare (pe perioada implementării și pe perioada de sustenabilitate a proiectului) activități în unul dintre domeniile/sectoarele excluse (conform Listei codurilor CAEN excluse de la finanțare, de la finalul ghidului), activități cu produse cu caracter erotic sau obscen, al jocurilor de noroc, precum și cele care contravin bunelor moravuri, ordinii publice și/sau prevederilor legale în vigoare; nu deține pagini web care conțin acte sau materiale cu caracter obscen, definite conform Legii 196/2003, republicată cu modificările și completările ulterioare.
Tipurile de cheltuielii ce pot fi decontate prin aceasta sursa de finanțare sunt:
a) Cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, dispozitive și echipamente aferente (inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune), justificate din punct de vedere al implementării aplicației de proiect. Sunt excluse elemente de mobilier care nu au legătură cu funcționarea produselor/aplicațiilor informatice implementate prin aplicația de proiect;
b) Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN necesară pentru implementarea aplicației de proiect;
c) Cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării aplicațiilor software/licențelor necesare implementării aplicației de proiect, configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente;
d) Cheltuieli aferente achiziționării/realizării unui website de prezentare a companiei;
e) Cheltuieli aferente închirierii unui nume de domeniu nou “.ro” direct de la furnizorul național de domenii “.ro”;
f) Cheltuieli aferente închirierii soluției de semnătură electronică;
g) Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
h) Cheltuieli aferente achiziționării soluțiilor IT pentru comerțul electronic;
i) Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea documentațiilor necesare pregătirii aplicației de proiect propusă spre finanțare și/sau managementul aplicației de proiect (inclusiv elaborarea documentațiilor necesare implementării aplicației de proiect);
j) Cheltuieli aferente instruirii personalului care va utiliza produsele implementate/ achiziționate și cel care va asigura mentenanța;
k) Cheltuieli de achiziție a serviciilor de auditare intermediară/finală, financiară (conform reglementărilor naționale în domeniul financiar-contabil) și tehnică (din perspectiva corespondenței rezultatului aplicației de proiect cu aplicația de finanțare și obiectivele POC).